Idag var första dagen sedan jag kom hit for nästan en vecka sedan som schemat var helt tomt. Imorgon ska jag på studiebesök i Pireus bil-, ro/ro- och containerterminaler med hamnfacket. Sedan räknar jag med att få jobba i den stekande solen. När det finns tid måste man passa på. Därför tog jag och Faraj spårvagnen till stranden för att löka lite i solen.

slapp city-strand

Jag vet inte om atenarna faktiskt badar på sina egna stränder i stan men det var inte åtminstone inte synbart ohälsosamt. Med risk för att låta som en skogs-hippie har havet en viss lugnande effekt i den nuvarande situationen.

snebyggd

Nu far vi se om straffet blir nån go magsjuka imorgon, men med tanke på att turistguider har varnat från allt från det fullgoda kranvattnet och gyros i bröd till kvarteren runt hotellen och folksamlingarna på Syntagma-torget, så känns det mindre troligt.

en sån där bild...

